Tips over suiker en zoet

Meteen inspiratie opdoen?
Volg Sweet Control op Facebook of doe alvast je voordeel met deze tips…

Liever een kleine stap wel zetten, dan een grote stap niet zetten.

Alle suikers en koolhydraten uit je leven schrappen – houd je dat voorgoed vol? Zo niet, dan is het schrappen van snelle suikers uit je vaste maaltijden misschien een beter plan. Of maak de stap kleiner en verbeter eerst eens je tussendoortje om vier uur ’s middags, waar je nu vaak snoep of koek neemt.

Houd de gezonde dingen in beeld

Wat vooraan in de (koel)kast staat, pak je eerder. De dingen die je vaak ziet, hebben je aandacht. Omring jezelf dus met (plaatjes van) de voedingsmiddelen die goed zijn voor je. Zoek het gezelschap op van mensen die de gewoontes hebben die jij ook wilt hebben.
(Viel het je al op dat er geen suikerhoudende producten op de foto’s van deze site staan? Dat is bewust, om je te helpen!)

Doe het samen

Je omgeving kan het je makkelijk maken, of moeilijk maken. Benoem goed voor jezelf welke gewoontes jij wilt hebben. Vertel er vervolgens over aan mensen die je kunnen helpen. Vraag ze of ze je willen helpen om je doel te behalen. Geef ze de informatie die ze nodig hebben om je echt te kunnen helpen. Wie weet willen ze zelfs met je meedoen (maar dat hoeft niet per se).

Suiker op het etiket

Hoe staat suiker allemaal op het etiket? Je ziet het op deze twee pagina’s uit het werkboek Sweet Control. Wil je het werkboek graag hebben? Bestel het hier.